Blauwe bessen geassocieerd met kleiner risico op Metabool Syndroom
Onderzoek toonde aan dat blauwe bessen het potentieel hebben om een groot aantal risicofactoren voor het metabool syndroom en hart-en vaatziekten te verminderen. Fytochemicaliën, een soort van nature voorkomende anti-oxidanten, worden verondersteld verantwoordelijk te zijn voor de gezondheidsvoordelen van de bessen zoals beschreven door diabeticlive.com. Lees meer>
Blauwe bessen goed bij osteoporose
Blauwe bessen hebben een positieve invloed op de botdichtheid. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek.De bes kan dus voor osteoporose-patiënten een goede aanvulling op het eetpatroon zijn. Het onderzoek werd gefinancierd door het Amerikaanse ministerie voor agricultuur. Lees meer>
Blauwe bessen werken bloeddrukverlagend
Onderzoekers en wetenschappers van de Universiteit van East Anglia (VK) geven aan dat blauwe bessen bloeddrukverlagend werken. Het eten van een portie blauwe bessen per dag verlaagd de kans op hoge bloeddruk met 10%. Lees meer>
Symposium gezondheidseffecten zachtfruit
Fruit is gezond. Natuurlijk! Dus zachtfruit is ook gezond. Ook waar! Maar hoe gezond dan? En waarom? Op 17 juni komt u het te weten tijdens het zachtfruitsymposium ‘Waar voor je gezondheid’. Onderzoekers van de Wageningen Universiteit en de Universiteit van Maastricht komen dan met nieuwe aantoonbare bewijzen voor de positieve effecten die aardbeien en blauwe bessen hebben op onze gezondheid. En dus met de best onderbouwde motivatie om aardbeien en blauwe bessen te consumeren! Lees meer>
Exotisch blijkt vaak gezonder
Onze favoriete fruit- en groentensoorten blijken niet perse het gezondst. Onderzoekers zeggen dat consumenten minder wortelen en sinaasappels moeten eten en meer exotische dingen als zoete aardappelen en papaja. De studie van de onderzoekers concentreerde zich op de fytonutriënten, dit zijn bestanddelen van planten die de gezondheid van ogen, beenderen, hart, brein en immuunsysteem stimuleren en zo het risico op hartziekten, kanker en diabetes beperken. Lees meer>
Blauwe bessen kunnen spierbeschadiging voorkomen
Na onderzoek in Nieuw-Zeeland en publicatie in Molecular Nutrition & Food Research is duidelijk geworden dat het antioxidantrijke extract van blauwe bessen spiercellen die blootgesteld zijn geweest aan oxidatieve stress en daardoor beschadigd zijn geraakt sneller kunnen herstellen. Lees meer>
Finse studie: bessen helpen bij voorkomen vette lever.
Volgens een Finse studie zouden bessen helpen bij het voorkomen van een gevaarlijke leveraandoening, ook wel bekend als vette lever. Bij deze aandoening verzamelt vet zich in de lever. Lees meer >
Gedroogde blauwe bessen bij Blueberry World.
BlueBerry World heeft een nieuw product geïntroduceerd. De gedroogde blauwe bessen werden onlangs gepresenteerd op de Fruit Logistica in Berlijn. Hans Berden van Blueberry World vertelt dat de gedroogde blauwe bessen jaarrond leverbaar zijn. Lees meer >
Blauwe bessensap is een goede keuze.
Een lekker glas fruitsap of een smoothie: iedereen geniet er van. Maar ze zijn niet allemaal gezond. In het beste geval leveren ze een ton aan vitaminen, in het slechtste geval zijn ze niet veel beter dan vloeibaar suiker. Maar hoe kan je ze uit elkaar houden? Lees meer >
Gezondheidsbevorderende effecten van blauwe bessen onderzocht
Blauwe bessen hebben een positieve invloed op de weerstand tegen celbeschadigingen die in verband staan met het risico op hart- en vaatziekten en kanker, Dat is gebleken uit een onderzoek van Universiteit Maastricht. Lees meer >
Bosbessen helpen bij afvallen.
Bosbessen helpen om lichaamsvet te reduceren, zo toont recent onderzoek aan. Al eerder werd bekend dat bosbessen een goede bron van vitamines en antioxidanten zijn. Amerikaanse onderzoekers ontdekten dat als ratten dagelijks een maaltijd verrijkt met bosbessen aten, ze buikvet verloren. Lees meer >
Kansen voor blauwe bessen in Europa
25 feb 2009 - De blauwe bes wordt geroemd om haar gezonde eigenschappen. De productie wereldwijd is laatste jaren sterk toegenomen. De markt in Europa moet worden ontwikkeld. Lees meer >
Blauwe bessen als dieet product
Dieet Nieuws Onderzoekers uit Nieuw Zeeland en de Verenigde Staten hebben ontdekt dat het eten van blauwe bessen, of het innemen van blauwe bessen extract, helpt bij afvallen. Lees meer >
Blauwe bessen bevatten superstof voor vrouwen
Het Laatste Nieuws, de grootste krant van België, meldde het al eerder dit jaar: ‘…drie tot vier keer bessen smullen per week geeft je voldoende antioxidanten om kanker weg te houden.’ Lees meer >
Blauwe bes: gezond, veelzijdig, maar vooral heel erg lekker!
Wie wel eens blauwe bessen heeft gegeten, weet precies hoe goed lekker en gezond samen kunnen gaan. Een blauwe bes is een ontzettend smakelijk, zoet besje dat bol staat van de vitamines. Lees meer >



